Otkako sam rešila da samostalno izdam svoju prvu knjigu, postalo mi je jasno da moram više da se interesujem za društvene mreže i za izgradnju ličnog brenda. Uz mnogo istraživanja i dosta razgovora sa ljudima koji su u sličnoj situaciji, a to je pokretanje sopstvenog biznisa na internetu, sve se svelo na nekoliko pitanja na koja je valjalo dati odgovore!
Da li je potrebno da budem prisutna na svim društvenim mrežama? Ako je odgovor ne, koje društvene mreže onda odabrati kao pogodne za izgradnju svog onlajn poslovanja? Koja društvena mreža je najbolja za promovisanje biznisa?
Moje istraživanje na ovu temu pokazuje da se većina eksperata slaže da je potrebno biti prisutan, ako ne na svim, zasigurno na većini društvenih mreža. Verujem da je to tačno i veoma lako kada imate pored sebe tim ljudi koji radi sa vama. Ali u situaciji, kada ste na početku pa iza celog vašeg poslovanja stoji jedna osoba, vi sami, smatram da nije lako poslušati eksperte.
A onda sam naišla na drugačija mišljenja, a to je da ne moramo da se trudimo da nas ima svuda. I ovakvo rešenje mi je delovalo mnogo realnije i upotrebljivije za situaciju u kojoj jedna osoba samostalno razvija svoje poslovanje. Dovoljno je da izaberete dve društvene mreže na kojima ćete biti aktivni i na kojima ćete promovisati ono čime se bavite.
Dalje se postavlja pitanje: Kako iz mora društvenih mreža izabrati jednu-dve na kojoj ću razvijati i promovisati svoj posao? Pre nego što damo odgovor na ovo pitanje, potrebno je da analiziramo svoju poslovnu ideju ili biznis koji smo već pokrenuli, kao i to šta mi preferiramo, odnosno koje društvene mreže volimo bez obzira u koje svrhe ih koristimo. Ovo je važno iz prostog razloga jer nije svaka društvena mreža pogodna za sve biznise.
Ja mnogo volim da pogledam video. Stoga, ako mogu da pronađem video koji će mi ukratko objasniti sve što me zanima, to je za mene pun pogodak. Ako je potrebno da pročitam elektornsku knjigu ili da se prijavim za vebinar koji će biti održan za tri dana, mala je verovatnoća da ću to učiniti! S obzirom da sam napisala knjigu koju želim da promovišem, video mi se nije učinio kao pogodan alat za moj slučaj. Iz tog razloga sam odlučila da napravim veb-sajt gde će knjiga biti dostupna besplatno na čitanje u zamenu za imejl adresu. Takođe, imala sam u planu da na svom veb-sajtu vodim blog. Ali problem je i dalje ostao nerešen! Moram negde svoj blog i knjigu da promovišem, odnosno da obavestim ljude i da ih pozovem da dođu na moj veb-sajt.
Odlučila sam da sve krene od Fejsbuka. Tu sam se složila sa mnogim ekspertima koji savetuju da, ako treba da se odlučite za dve društvene mreže, neka jedna od njih obavezno bude Fejsbuk, a druga treba da bude u skaldu sa vašim poslovanjem. Na primer, ako prodajete garderobu, dobar izbor za vas bi bio Instagram, ali ako se bavite onlajn edukacijom, Jutjub bi mogao da bude pravo mesto za vas.
Fejsbuk je ono što eksperti za digitalni marketing zovu „the big guy“. Stoga, svi se slažu da fokus mora biti na Fejsbuku. Zašto? Zato što su svi tamo, bez obzira da li nešto rade ili se zabavljaju, ili samo imaju profil. Zato što ta platforma stalno uvodi nešto novo i iz tog razloga ostaje konkurentna. Veliki pomak je učinjen kada je omogućeno postavljanje videa jer Fejsbuk ne želi da odete na Jutjub. I od tada, novine na Fejsbuku su postale gotovo svakodnevne. I sami znamo, makar neki od nas, kako je ova mreža izgledala pre desetak godina i kako izgleda sada! Stalni rad i napredak je očigledan. Zato je potrebno da i vi budete na Fejsbuku.
Da li ima slučajeva koji su daleko od Fejsbuka uspešno izgradili svoj onlajn biznis? Svakako! Ovde pričamo o situaciji gde krećemo od nule, postavljamo temelj i tražimo najbolji način da izgradimo svoje poslovanje.
Još jedna bitna stvar koju moramo imati na umu, prilikom odabira mesta gde planiramo da gradimo i promovišemo svoje poslovanje, jeste izumiranje pojedinih društvenih mreža. Da li se neko uopšte seća MySpace-a? Ono što je neminovno jeste da će i mnoge mreže koje su sada aktuelne prestati to da budu nakon određenog vremena. Iz tog razloga treba dobro voditi računa kada razmatrate da li je nešto dobro za vaš posao, jer može da se desi da nešto što je trenutno aktuelno i o čemu svi pričaju, već sutra padne u zaborav!
Ukoliko vam se dopao ovaj post i ukoliko želite još da saznate o tome kako da izgradite uspešan posao na internetu, prijavite se na majling listu kako biste bili u toku sa svim novostima na veb-sajtu.
Molimo Vas da se registujete / prijavite da biste ostavili komentar ili lajkovali post!