Da li su online poslovanje i online marketing isto?

Sigurna sam da gotovo svakodnevno čujete termine kao što su online biznis, online poslovanje, internet poslovanje, a sa druge strane stalno susrećemo pojmove kao što su internet marketing, online marketing i digitalni marketing. Mnogi ne znaju koji termini znače isto, a koji nemaju jednako značenje. Za potrebe ovog teksta koristićemo termine online biznis i online marketing.

Iako mnogi misle da su u pitanju dve identične stvari, odmah želim da vam nagovestim da je to zabluda, jer su ove dve oblasti usko povezane, ali ne znače isto. I sama sam dosta istraživala kako bih razgraničila sve pojmove, jer većina eksperata, tutorijala i kurseva uče o tome kako da kreirate kampanju na Facebook-u, kako da vodite blog i da budete na prvoj stranici u pretrazi Google-a, a preskoče ili izostave da razgraniče ovako bitne stvari koje čine osnovu... Stoga, u ovom postu pokušaću da razjasnim nedoumicu što jednostavnije budem mogla.

Kako izgleda poslovati na internetu?

Recimo da želite nešto da prodajete preko interneta. Imate svoj website gde potencijalni kupci mogu da potraže, recimo dečiju garderobu, i poruče željene artikle. Kada poruče preko vašeg sajta, vi im pošaljete željene artikle kurirskom službom. U ovom slučaju možemo da kažemo da vi poslujete preko interneta, odnosno da imate skroman online biznis, jer imate mesto, vaš sajt koji se naziva ecommerce ili online shop gde potencijalni kupci mogu da pronađu proizvode i da ih poruče.

Vaša online prodavnica ne znači da se vi bavite i online marketingom.

Šta želim da kažem? Želim da kažem da možete da poslujete online i to prilično uspešno, pogotovo ako je vašem online šopu prethodiila tradicionalna prodavnica sa fizičkom lokacijom koja je već imala svoje stalne kupce koji su samo prešli na lakši način kupovine preko interneta, ali da vam je online marketing ravan nuli, odnosno da uopšte nemate i ne bavite se online marketingom. To dalje znači da će vaša prodavnica dostići određen nivo u poslovanju i tu će sve stati.

Logika poslovanja na internetu je ista kao i kod tradicionalnog poslovanja. Otvorite prodavnicu i svima u komšiluku i celoj rodbini pričate o njoj. Oni će kupovati kod vas i pozvati svoje prijatelje da kupuju kod vas, ali vaše poslovanje će i dalje ostati na lokalnom nivou. Ako želite to da promenite, morate da, recimo, platite reklamu na radiju kako bi i potencijalni kupci iz drugog grada čuli za vas.

Priča je ista kada imate online biznis. Morate da uložite u online marketing da bi vaše poslovanje na internetu bilo uspešno.

A možemo da razmotrimo i drugačiju situaciju. Uzmimo za primer nekoga ko internet veoma uspešno koristi za ličnu promociju, tu prvenstveno mislim na društvene mreže, kao što je, recimo, Facebook, koji je svakako najveća i najpoznatija društvena mreža. Neka osoba može da ima hiljade lajkova, slika i pratilaca na svojoj Facebook stranici.

Ali, da li to znači da ona i zarađuje od pratilaca i aktivnosti?

Ne znači. To je situacija kad ljudi veoma uspešno prezentuju sebe ili promovišu svoj hobi, ali ne umeju to da unovče i da zarade, odnosno ne umeju sav taj rad i trud oko marketinga da prevedu u biznis.

Kada naše proizvode i usluge promovišemo na internetu, tada govorimo o online marketingu. Dalja zabuna nastaje jer ljudi često čuju pojmove kao što je Facebook oglašavanje, email marketing, pisanje bloga, kampanje, itd. Generalno, online marketing obuhvata sve navedeno i mnogo više od toga.

Najčešća podela online marketing je na web marketing, email marketing i društvene mreže.

Web marketing možete da sprovodite kada imate svoj website na internetu. Možemo da ga definišemo kao sve aktivnosti koje preduzimate da se vaš website što bolje rangira u pretraživaču. Tu potpada: SEO, Google Ads, vođenje bloga na vašem sajtu, itd.

Marketing na društvenim mrežama je kada koristimo Facebook ili recimo YouTube za reklamiranje i promovisanje usluga ili proizvoda.

Možete da zaključite, istom analogijom da je email marketing kada korsitmo email poruke da dosegnemo da naših postojećih i potencijalnih kupaca i klijenata.

Zašto je bitno da razgraničimo sve ove pojmove?

Bitno je iz razloga kako biste lakše i uspešnije koristili internet u poslovne svrhe.

Završiću zaključkom:

Nije sve što radite na internetu online marketing, niti je svaka promocija koju vršite na internetu online poslovanje ako od toga nemate zaradu.

Ukoliko vam se dopao ovaj post i ukoliko želite još da saznate o tome kako da izgradite uspešan posao na internetu, prijavite se na majling listu kako biste bili u toku sa svim novostima koje uskoro slede.

Komentari (1)

Sviđanja (2)

Podelite ovaj post

  • Sandra Suzic
    Sandra Suzic 2018-06-04 22:51

    Kratko, a efektno!In medias res !

Molimo Vas da se registujete / prijavite da biste ostavili komentar ili lajkovali post!