
Pišući najrazličitije tekstove za potrebe marketinga i prodaje, došla sam do dva ključna faktora koja svaki tekst mora da ima, bez obzira za koju namenu pišete: za potrebe marketinga, prodaje, za blog ili jednostavno želite da napišete roman koji je komercijalan, ali kom kvalitet ne može da se ospori. U tom slučaju morate ispoštovati sledeće dve stvari (verujem da ih već i sami znate, ali ću pokušati da ih prikažem na malo drugačiji način):
- Morate da izazovete emocije kod čitalaca. Znam da zvuči kao kliše, ali pogledajte koliko tekstova na internetu pročitate, a da vas ostave potpuno ravnodušnim i da na taj tekst i to što ste pročitali zaboravite već nakon nekoliko sekundi. Ne minuta, već sekundi! Emocije su nezaobilazne. Najgori scenario jeste da čitaoca ostavite ravnodušnim. Jednostavniji načini kako ovo da postignete jesu upotreba jakih i upečatljivih prideva i efektnih opisa. Drugi i teži način jeste da kad opisujete nešto, to zaista opišete onako kako ste se vi, ili neko ko je prošao istu ili sličnu situaciju, to doživeli. Naravno, nekad će to biti situacija gde ne možete da pronađete osobu koja bi bila izvor informacija i da dobijete informacije iz prve ruke. Šta onda radite? Istražujte do besvesti – guglajte, potražite filmove i pogledajte scene koje vam trebaju za vašu knjigu ili emisije, dokumentarce, video snimke na Youtube koji intervjuišu ljude koji su doživeli iskustva o kojima vi želite da pišete.
- Druga bitna stvar je da čitaocu morate stalno da držite pažnju, da ga motivišete, da ga naterate da nastavi dalje, da traži još... Ovo ima veze sa emocijama. Na prvom mestu su radnja i likovi. Glavna nit oko koje ćete graditi priču mora da bude zanimljiva, unikatna, savremena i komercijalna. Na tu glavnu nit nadograđujete vaše likove. Likovi takođe moraju da budu veoma zanimljivi. Već sa prvim rečenicama gde predstavljate lik, čitalac mora da se poveže sa njim, odmah u glavi da stvori sliku tog lika i da ga ureže sebi u sećanju. Da biste dalje motivisali čitaoca morate vaše likove stalno da stavljte pred različite probleme, izazove i situacije. Čitalac stalno mora da ima osećaj da sa vašim likom proživljava sve to kroz šta vaš lik prolazi. I ono što je veoma bitno jeste da uvek ubacite element misterije, čak i ako je ljubavna priča u pitanju. Uvek provlačite nešto što je skriveno od čitaoca do samog kraja i podsećajte ga na to tokom cele priče, dajte mu nagoveštaje, znake i tragove, ali nikad rešenje ili odgovor. To ostavite za kraj! Na ovaj način se postiže tzv. lažna motivacija u krimi romanima.
Kada sam napisala svoj prvi roman „Bila jednom jedna Anja...“, dala sam ga na čitanje određenom broju ljudi. I kada sam ih zamolila za feedback o romanu... Upravo ove dve bitne karakteristike su bile ono što su oni izdvojili. Ovo nije nimalo lako, ali ako ovo uspete da postignete roman će vam biti komercijalan, zanimljiv za čitanje, a kvalitet neće moći da se ospori.
Ukoliko sam probudila Vašu radoznalost, roman „Bila jednom jedna Anja...“ možete pronaći u elektronskoj formi na sledećem linku:
https://www.sanjaantic.rs/book
Neophodno je samo da se registrujete i na taj način stičete pravo pristupa knjizi.
Molimo Vas da se registujete / prijavite da biste ostavili komentar ili lajkovali post!